Notícies

Vols col·laborar en l'organització d'activitats per a nens i nenes?

28 de maig, 2018
Vols col·laborar en l'organització d'activitats per a nens i nenes?

Pretenen que els missatges no atemptin contra la dignitat de les persones i fomentin comunicacions sense discriminació.

Fer ús d’un llenguatge inclusiu consisteix en propiciar l’emissió de missatges que no atemptin contra la dignitat de les persones i fomentin les comunicacions no discriminatòries en qualsevol àmbit organitzacional. La comunicació inclusiva ha de donar rellevància a la presència dels dos sexes i evitar també l'ús d’imatges que puguin afectar a la dignitat de diversos col·lectius.

A continuació, es presenten diverses guies d’estil per al tractament de continguts sobre diversos col·lectius i temàtiques:

  1. Persones grans

Elaborada per EAPN per ajudar a professionals de la comunicació a oferir una informació de qualitat sobre la gent gran.

  1. Persones sense llar

EAPN i l’Ajuntament de Barcelona, amb aquest manual, volen ajudar a professionals de la comunicació a oferir una informació adequada i de qualitat sobre el col·lectiu de les persones sense llar.

  1. Salut mental

Creada per FEAFES, amb la intenció de per donar un cop de mà a professionals de la comunicació per a què puguin aportat una informació de qualitat en temes relacionats amb la salut mental i les persones que pateixen aquesta malaltia.

  1. Maltractament infantil

Manual confeccionat conjuntament pel Departament de Benestar i Família, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i el Col·legi de Periodistes de Catalunya, l'objectiu és facilitar eines als mitjans de comunicació i a les empreses periodístiques perquè a l’hora d’abordar una notícia sobre maltractament infantil, ho facin d’una manera responsable.

  1. Minories ètniques

Amb aquesta publicació, el Col·legi de Periodistes de Catalunya pretén ajudar professionals de la comunicació a oferir una informació adient en el moment de tractar les minories ètniques.

  1. Violència masclista

Guia d'estil publicada per la Generalitat de Catalunya amb la intenció que es millori la comunicació sobre aquesta temàtica oferint una informació de qualitat sobre la violència masclista.

  1.  Prostitució

L’Agència ABITS de l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, han elaborat aquest document amb quinze recomanacions, en base a un anàlisi fet sobre el fenomen de la prostitució a la premsa escrita i als mitjans digitals i audiovisual, així com d'un posterior grup de discussió.

  1. LGTBI

Vol facilitar un llenguatge inclusiu a professionals de la comunicació a l’hora de tractar les persones lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals. Confeccionada conjuntament pel Departament de Benestar i Família, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i el Col·legi de Periodistes de Catalunya

  1. Risc d’exclusió

Les persones migrades, les persones amb discapacitat i la comunitat gitana són els col·lectius en risc d'exclusió sobre els quals es centra aquesta guia d'estil per a periodistes, elaborada per l' Asociación Gallega de Reporteros Solidarios.

  1. Pobresa, vulnerabilitat i voluntariat

Editada per EAPN, les persones professionals de la comunicació podran aportar informació de qualitat quan publiquin continguts relacionats amb el col·lectiu de persones vulnerables i en situació de pobresa.

 

 
37