Notícies

L'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació crea un web per combatre el sexisme

16 de novembre, 2017
L'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació crea un web per combatre el sexisme

El portal ofereix eines i recursos per evitar el tractament pejoratiu de les dones, els estereotips sexistes o la discriminació.

L'Observatori de les dones en els mitjans de comunicació crea un web que dona eines i recursos per combatre el sexisme a les notícies. “Diversos estudis indiquen que el tractament pejoratiu de les dones, els estereotips sexistes i la discriminació a través del llenguatge o de la imatge són conceptes difícils d'identificar a causa dels múltiples factors socials i constaten també que la legislació no està prou ben desenvolupada”, asseguren com a presentació del portal.

Per tal de combatre aquestes desigualtats, des de ‘Eines per a una comunicació no sexista proposen, d'entrada, un decàleg en què es demana representar les dones ”tenint en compte la seva diversitat i evitar caure en construccions de la feminitat estereotipades”, fer visibles les aportacions de les dones en tots els àmbits, també com a expertes, evitar l'ús del cos de les dones com a reclam, trencar amb la naturalització de les dones com a víctimes, fer un tractament acurat de la violència masclista o usar un llenguatge inclusiu i, sobretot, entendre que masclisme i sexisme són un fenomen estructural.

A més, en el web es publiquen bones pràctiques, males pràctiques i praxis basades en denúncies que exemplifiquen i analitzen el tractament informatiu de diversos mitjans. També han publicat un glossari de paraules clau, per explicar què significa, per exemple, androcentrisme, cosificació, gènere, igualtat efectiva, patriarcat o objectualització.

Així mateix, s'hi inclouen publicacions i enllaços d'interès, amb manuals i guies per a l'ús no sexista del llenguatge, i s'apleguen ordenances, reglaments i instruccions aprovades per diversos ajuntaments de l'Estat espanyol. Alhora, des del portal també conviden, a través d'un qüestionari a través del qual volen avaluar si els usuaris perceben indicis de sexisme en els mitjans de comunicació i per quines causes.

http://eina.observatoridelesdones.org/

 

37