Informe UNICEF: "Exclusión educativa en España: perfiles y espacios de intervención" 18 de setembre, 2017 Aquest informe d'UNICEF posa de manifest que l'actual sistema educatiu espanyol, des de les polítiques fins a les dinàmiques a l'aula, té poca capacitat d'incloure als "diferents", de generar pertinença, corresponsabilitat o un vincle sòlid amb el procés educatiu. I, d'altra banda, evidencia que la inclusió educativa que s'està duent a terme és ineficaç, ja que es basa en mesures d'atenció especial en un grup d'alumnes classificat com a problemàtic, en risc o exclòs, però que no tenen a penes incidència sobre el conjunt del sistema. Es tracta de la primera vegada que un informe a Espanya recull i sistematitza els factors d'exclusió centrat en l'àmbit educatiu i escolar. Tarabini, A. (dir.), et al., Los factores de la exclusión educativa en España: Mecanismos, perfiles y espacios de intervención. Madrid, UNICEF Comité Español, 2017, 62 p. Enllaç al document